2019. máj 07.

Ki vagyok én?

írta: Csilla Tünde Karácsony
Ki vagyok én?

A legtöbben talán a nevükkel válaszolnának. Esetleg mások valami mást határoznának meg ezzel kapcsolatban. Talán a testükre, fizikai lényükre gondolnak. Talán valami még kevésbé megfoghatóra. A lelkükre? A gondolataikra? Esetleg a cselekedeteikre? Az eredményeikre? Fontos, hogy minél több választ és nézőpontot találj te is erre vonatkozóan.

Minél jobban ismered magad, annál nagyobb az esélye, hogy értékelni tudod önmagad és az igyekezet az önfejlesztés terén még hamarabb kifizetődővé válik. Hiszen, hogyan tudnád megszeretni önmagad, ha azt sem tudod pontosan ki vagy? Épp ezért ennek az előfeltétele, hogy kezd el ismerkedni önmagaddal. Tölts el néhány percet naponta, hogy meghatározd: Ki vagyok én? Az élet magától nem ad csodákat az életedbe. Szinte mindenért, amit tényleg akarsz, erőfeszítést kell tenned, új kihívások elé kell állítanod önmagad. Amúgy pedig, önmagad megismerése egy izgalmas kalanddá is válhat számodra, hiszen egyre több felfedezést tehetsz önmagaddal kapcsolatban.

tukorkep6.jpg

Ne ess abba a hibába, hogy azt hidd, te már ismered önmagad. Biztos, hogy így van? Lehet, hogy ismered a hétköznapjaidat, de kétlem, hogy minden egyes szokásoddal tisztában lennél. Vagy az is lehet, hogy mindent csak egyféle nézőpontból közelítesz meg. Lehet, hogy észre sem veszed, hogy milyen csodálatos dolgok is vannak benned. Lehet, hogy csak a negatív dolgokat veszed észre a testeden is. Mi lenne, ha az ellentétes nézőpontot is megvizsgálnád? Csak egy kis kitartás kell hozzá és boldogabb lehet az életed.

Szólj hozzá

önismeret önmagad önbecsülés önszeretet